onsdag 17 december 2008

Sjukling


Idag är min äldsta dotter, lilla E, hemma från skolan med lite feber och en evinnerlig hosta. Hu! Vad mycket sjukor det far runt överallt! Snart blir man väl magsjuk också...det VÄRSTA av allt. Hoppas att vi ska klara oss i år också! Slapp det hemska förra vintern...så då kanske det betyder att det är vår tur nu...nej, inte tänka mer på det nu!

Minns för 6 år sen nu...då jag och lilla E var på julmarknaden på Liseberg och skulle möta upp kusiner och min syster där. Plötsligt sa lilla E, "oj, det snujjaj" (läs snurrar) och pladask låg där en spya så vackert inne på toalettens golv inne på Liseberg. Åh, herregud! Det var bara att pallra sig hem, illa kvickt, eller så kvickt det nu går med spårvagn och buss! Hon kräktes hela vägen hem (ca 50 min resväg). Stackaren! Någon timma efter vi kommit hem började jag också. Och det var den absolut värsta magsjuka jag någonsin varit med om. Fruktansvärt! Jag mådde dåligt i en hel vecka efteråt...ja det är sånt man helst vill glömma, men det sitter där i minnet så varje vinter fram emot jul så börjar jag alltid bli nojig för det där med magsjukor, eller kräksjukor eller vad det nu heter. Vill inte! Men, nu skulle jag ju sluta tänka på det där...så var det ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar